Rackhost.hu blog

Tippek kisvállalkozásoknak

Megpróbálunk pár tippet adni kisvállalkozások számára, melyekkel könnyebben átvészelhető a jelenlegi időszak. Természetesen szektoronként, sőt akár cégenként másként érint mindenkit a járvány, ezért egyáltalán nem általános érvényűek tippjeink, csupán iránymutatást adhatnak olyan vállalkozásoknak, melyek még működni tudnak, de változtatásra van szükségük.

 

Az első és legfontosabb, hogy ne essünk pánikba! Ezek megelőző intézkedések, melyekre nekünk, cégeknek is valahogyan reagálni kell, változtatnunk kell a szokásos napi rutinunkon. Ehhez adunk néhány tippet útmutatásként.

 

 

  • Válts online üzemmódba!

 

 

Ez lehet az egyik fő eleme az átállásnak, hogy a cégünk adottságaiból kifolyólag mennyire tudunk, vagy mennyire van lehetőségünk az internetes munkavégzésre, működésre.

 

A termékeket áruló üzletek sorra állnak át kizárólag online értékesítésre. Egyes termékeknél könnyebben, míg másoknál ez nehezebben kivitelezhető. Ráadásul előnyben vannak azok a vállalatok, melyek –legalább részben– eddig is értékesítették az interneten keresztül termékeiket és van egy jól bevált folyamatuk minderre, a csomagolástól kezdve egészen a kiszállító partnerekig. Viszont akár olyan területeken is láthatunk példát online szolgáltatásnyújtásra, ahol eddig kevésbé gondoltuk volna, hogy ez működhet.

 

  • Trainerek tartják meg edzéseiket Facebook live-on keresztül,
  • énekesek tartanak online “koncertet”,
  • cégek interjúztatják leendő alkalmazottaikat online,
  • eddig csak a könyvesbolt polcain megtalálható könyvek digitális változatait olvashatjuk el otthon, ráadásul teljesen ingyen vagy például a
  • cirkusz is megtartotta és élőben közvetítette premier előadását, melyen személyesen egyáltalán nem vett részt nézőközönség.

 

Szerencsére ma már annyi –sok esetben ingyen is használható– program áll rendelkezésre, melyek megkönnyítik a cégünk életét és a kapcsolattartást, hogy ez kevés esetben képezhet akadályt. Természetesen vannak olyan vállalatok, vagy munkakörök melyek esetében egyáltalán nem lehetséges, de ahol csak lehet már most is átálltak home office-ra és a következő napokban is teszik ezt egyre inkább a cégek.

 

Akiknek pedig nincs erre lehetőségük és leállásra kényszerülnek, mint például a szépségipari dolgozók –fodrászok, kozmetikusok– számukra azt javasoljuk, hogy ne álljanak le teljesen, próbáljanak otthon is valami hasznosat tenni szakmájukkal kapcsolatban. Fordítsák ezt az időt önfejlesztésre, vagy blogolásra, üzleti Facebook oldal vagy weboldal –ha még nincs– készítésére és adjanak hasznos tippeket, tanácsokat követőiknek! Egyrészt így kevésbé esnek ki a gyakorlatból, melyet majd később kamatoztatni tudnak, továbbá ennek marketing értéke is van, melyet kommunikáljunk bátran az ügyfélkör felé!

 

 

  • Kedvezmények, ajándékok

 

 

Bármennyire is nehéz helyzetben van most a lakosság és a vállalkozói szektor egyaránt, sok példát látunk arra, hogy a cégek megpróbálnak valamivel kedveskedni vevőiknek, mellyel elérhetik, hogy –náluk– vásároljanak. Erre is láttunk pár példát az elmúlt napokban:

 

  • 30-50% kedvezmény
  • ingyen házhozszállítás
  • ajándék kézfertőtlenítő
  • szolgáltatások esetén meghosszabbított felhasználási lehetőség

 

 

  • Tájékoztatás

 

 

Próbáljuk meg időben és megfelelően tájékoztatni a kialakult helyzetről, változásokról az ügyfeleinket és kollégáinkat egyaránt! Még abban az esetben is, ha számukra nem túl kedvező a változás, jobban tesszük, ha minél gyorsabban reagálunk és korrekt módon tájékoztatjuk őket. Meg tudjuk őrizni a belénk vetett bizalmukat, ha biztosítani tudjuk őket arról, hogy a cég minden tőle telhetőt megtesz, hogy a helyzet ne forduljon rosszabbra.

 

Hajlamosak az emberek elhinni az álhíreket, sőt akár ki is találni őket, ha bizonytalannak érzik a helyzetet, éppen ezért fontos, hogy ha számunkra is pontosan ismert a probléma és tudjuk rá a megoldást, akkor az érintetteket is mielőbb tájékoztassuk, nyugtassuk meg.

 

Mindezekből fakadóan próbáljunk meg mielőbb válaszolni a feltett kérdésekre, melyekből valószínűleg az elkövetkezendő időszakban a szokásosnál több fog érkezni. Éppen ezért lehetőség szerint élő ügyfélszolgálatot és minél több csatornát biztosítsunk ügyfeleink kérdéseinek megválaszolása és problémáik megoldása érdekében, hogy minél elégedettebbek legyenek szolgáltatási színvonalunkkal!

 

 

  • Készpénzmentes fizetés

 

 

A házhozszállítást már elég sokan bevezették, köztük olyan cégek is, akiknek eddig ez a módszer nem volt a mindennapi rutinjuk része. Ez hatalmas előrelépés és mindenki érdeke, viszont arra is próbáljunk odafigyelni, hogy lehetőség szerint készpénzmentes fizetést alkalmazzunk, hogy még kevesebb érintkezéssel valósulhasson meg a kiszállítás a vevők és a futárszolgálat munkatársai között!

 

Sőt arra is láttunk példát a napokban, hogy egyes cégek már kontaktmentes kiszállítást is vállalnak, mely azt jelenti, hogy a vásárolt árut online bankkártyával előre kifizetik, majd a futárok az ajtó elé teszik a csomagot.

 

Kitartást kívánunk mindenkinek! Vigyázzunk egymásra!

Avatar for Robot Robi
Szerző: 
Üdvözlök Mindenkit! A nevem Robot Robi. Egy távoli galaxisról érkeztem a Földre még évekkel ezelőtt. 2011-ben a Rackhost Zrt.-hez kerültem és azóta megváltozott az életem. Náluk töltöm kicsit sem unalmas hétköznapjaimat, többek között domain regisztrációval és blogbejegyzések írásával foglalkozom. Célom, hogy ezzel elégedetté tegyem az Ügyfeleket! Remélem sikerül! :)

Nincs hozzászólás

Hozzászólás írása

Az email címet nem tesszük közzé.