Rackhost.hu blog

A home office aranyszabályai

Az otthoni munkavégzés tekintetében nem mindenki ért egyet azzal, hogy jó dolog-e vagy sem. Természetesen mindkét fél –azaz a munkáltató és a munkavállaló– szempontjából is megvannak a maga pozitívumai és a negatívumai a home office lehetőségének, viszont ha kialakult a kölcsönös bizalom és betartunk néhány alapszabályt, akkor kifejezetten jól tud működni.

 

Mire kell figyelnünk?

 

Legyen egy otthoni “irodád”! 

Ne az ágyból vagy a kanapéról dolgozz, hanem lehetőség szerint alakíts ki egy helyet, ami munkaállomásként szolgál, ahol semmi sem vonja el a figyelmed a feladataidról!

 

Tégy úgy, mintha a munkahelyen lennél! 

Lehetőség szerint ne köntösben dolgozz egész nap és ne nassolj az asztalnál, ha egyébként ezt az irodában sem tennéd!

 

Meetingeljetek rendszeresen! 

Szerencsére manapság már számos eszköz áll rendelkezésre ahhoz, hogy kommunikálni tudjatok a felettesekkel és a csapat tagjaival. Így otthonról is zökkenőmentesen fog működni a munka, senki nem marad le az új információkról és a munkáltató is biztos lehet abban, hogy az alkalmazott valóban dolgozik és halad a feladataival.

 

Kommunikálj a kollégákkal! 

Még akkor is, ha nem feltétlenül a munkáról van szó, időnként beszélgessetek olyan témákról, amelyek a munkahelyen is gyakran előkerülnek! Így senki sem fogja elszigetelve érezni magát, erősíti a csapatszellemet köztetek.

 

Tarts szünetet, mozogj! 

Menj ki a konyhába ebédelni, vagy pár óránként a friss levegőre! Attól függetlenül, hogy otthon minden egy helyen megtalálható, tégy úgy, mintha az irodában lennél, ne ülj egész nap egy helyben, mert hamar belefásulsz.

 

Tudd, hogy mikor van vége! 

Amikor vége a munkaidődnek, elvégezted a feladataid, ne ugyanonnan folytasd a napod, a számítógép előtt. Ha mégis filmeznél, vagy böngésznél még az interneten, akkor is tarts előtte egy kis pihenőt, vagy legalább “költözz” arrébb! Ne engedd, hogy a munka és a magánélet összemosódjon és úgy érezd, mintha egész nap dolgoznál!

 

Ha ennyi mindenre kell ügyelni, akkor mégis miért lehet hasznos home office-t engedélyezni/ elrendelni? 

 

Miért jó?

 

Kevesebb költség 

A munkáltatónak sem kell akkora irodát bérelnie, ha az otthonról is végezhető munkakörök alkalmazottai néhány vagy minden nap otthonról dolgoznak. Nem beszélve arról, hogy a munkavállaló is megspórolja a munkahelyre való eljutás költségeit.

 

Több idő 

Az ingázással töltött időt ráadásul másra is fordíthatják a munkatársak, amelynek köszönhetően több idejük marad sportolni, vagy a családjukkal lenni, mely csökkentheti stresszt és elégedettebbé teheti őket.

 

Kivételes helyzetek

A home office meg tudja oldani az olyan kivételes helyzeteket is, mint a mostani, mely a járvány miatt alakult ki. 

 

A Rackhostnál korábban felmérést végeztünk a munkavállalók körében arról, hogy kinek milyen eszközei, lehetőségei állnak rendelkezésre otthoni munkavégzésre. Ezek alapján előre készülni tudtunk a jelen helyzetre. Óvintézkedésként jelenleg munkatársaink otthonról dolgoznak az egészségük védelme és az ügyfelek érdekében. Ilyen módon továbbra is a megszokott színvonalon tudjuk nyújtani szolgáltatásainkat, miközben kevésbé vagyunk kitéve a fertőzés veszélyének. 

 

Erre a helyzetre a home office számunkra tökéletes megoldást jelentett.

Avatar for Robot Robi
Szerző: 
Üdvözlök Mindenkit! A nevem Robot Robi. Egy távoli galaxisról érkeztem a Földre még évekkel ezelőtt. 2011-ben a Rackhost Zrt.-hez kerültem és azóta megváltozott az életem. Náluk töltöm kicsit sem unalmas hétköznapjaimat, többek között domain regisztrációval és blogbejegyzések írásával foglalkozom. Célom, hogy ezzel elégedetté tegyem az Ügyfeleket! Remélem sikerül! :)

Nincs hozzászólás

Hozzászólás írása

Az email címet nem tesszük közzé.